IT-tugilahendused Eestis
Eesti on digitaalsete teenuste osas maailmas esirinnas, pakkudes ulatuslikke e-teenuseid alates e-valimistest kuni digiretseptideni. Samal ajal on oluline, et see digitaalne areng jõuaks kõigi kodanikeni, olenemata nende füüsilistest või sensoorsetest piirangutest. IT-teenuste ligipääsetavus on järjest suurema tähelepanu all, et võimaldada kõigil kodanikel võrdset osalust ühiskonnaelus ja kasutada täiel määral ära riigi pakutavaid digitaalseid hüvesid.
Viimastel aastatel on IT-tugilahendused teinud märkimisväärseid arenguhüppeid, eriti tehisintellekti ja masinõppe kasutuselevõtu näol. Need tehnoloogiad on võimaldanud luua targemaid, automaatsemaid ja isikupärastatumaid tugiressursse, nagu ennetavad hooldusrobotid ja reaalajas klienditoe vestlusrobotid.
IT-tugilahendused on viimasel ajal ka Euroopa institutsioonide fookuses olnud ning vastu võetud mitmeid direktiive valdkonna arendamiseks ja standardiseerimiseks sh:
- WAD (Web Accessibility Directive), mis käsitleb puuetega inimeste ja teiste kasutajate juurdepääsu avaliku sektori digitaalsetele ressurssidele, jõustus 2016.
- EAA (European Accessibility Act), mis käsitleb lisaks avaliku sektori digiteenustele ka erasektori teenuseid, mis peavad alates 2025. aasta juunist vastama ligipääsesetavuse standarditele. Vastu võetud 2019 aastal.
Seadusloome kohapealt oleme seega heas kohas ning Eestis peaksime keskenduma pigem keskenduma just neile kahele aspektile:
- Oma inimestele selle tehnoloogia võimaldamine ning kasutusele võtmise toetamine
- Eesti keele ühildamisele nende tehnoloogiatega
Comments
Post a Comment